پاشینیان: جمهوری آذربایجان به پیشنهادات ارمنستان پاسخ داد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پاشینیان: جمهوری آذربایجان به پیشنهادات ارمنستان پاسخ داد

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به دریافت پاسخ جمهوری آذربایجان درباره پیشنهادات ایروان گفت: با این وجود باکو تلاش می‌کند تا با توافق صلح احتمالی، خواسته‌های ارضی را به ارمنستان تحمیل کند، اما اینها خط قرمز ایروان است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 14
کد خبر: ۱۷۶۶۶۶

به گزارش راهبرد معاصر،‌ نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست خبری اعلام کرد که جمهوری آذربایجان چند روز پیش به پیشنهادهای ارسالی ایروان در اواسط فوریه در خصوص متن توافقنامه صلح پاسخ داد، اما باکو تلاش دارد تا خطوط قرمز ارمنستان را زیر پا بگذارد.

 

نخست وزیر ارمنستان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که طرف ارمنی پیشرفت هایی را در این روند می بیند، اما این پیشرفت، مشکلات اساسی را نیز آشکار می کند. باکو تلاش می‌کند تا با توافق صلح احتمالی، خواسته‌های ارضی را به ارمنستان تحمیل کند، اما اینها خط قرمز ایروان است.

 

پاشینیان افزود: آذربایجان همچنین در تلاش است تا برای جلوگیری از دستیابی ارمنستان به سیستم تضمین امنیت، پاکسازی قومی در قره باغ را دنبال کند که غیرقابل قبول است.

 

وی از اولویت‌های ایروان به ایجاد مکانیسم گفت‌وگو بین ساکنان ارمنی منطقه قره باغ و باکو اشاره کرد و پیشنهاد فرستادن یک هیئت حقیقت یاب به قره باغ را داد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده